24 Saatte Budva

Akşamüstü Budva’ ya giriyoruz. Büyük şehirlerin insanı yoran havasından uzak, sakin bir yerdeyiz. Otelimiz Stari Grad’ da, hızlıca çantamızı bırakıp gün batarken Stari Grad’ ı görmek istiyoruz.

İlk kez gittiğim bir yerde öncelikle şehrin sokaklarında yürümeyi seviyorum. Şehrin her türlü insanını görebileceğiniz yer sokaklar, dolayısıyla şehrin asıl karakterinin buradan anlaşılabileceğini düşünüyorum. Sokaktaki insanlara iyi bakarsanız şehirle ilgili birçok bilgi verebilirler size.

Stari Grad yüksek ve korunaklı kale duvarlarının içine saklanmış, dar uzun sokaklara sıralanmış tarihi binalardan oluşuyor; ortaçağa hoşgeldiniz. Her sokak sizi keyifli bir dinlenme köşesine çıkarabilir; minik bir pizzacı, hediyelik eşya ya da bir kahve dükkanı…

Akşam yemeği için akdeniz mutfağına özgü bir şeyler seçmeye çalışıyorum, yerel biraları deniyoruz; çok lezzetli. Ertesi gün erken uyanıyoruz, deniz kenarında yürüyüş yaparak güne başlıyoruz. Güzel bir kahvaltı hayal ederek otele dönüyoruz. Kahvaltıyla ilgili güzel olan tek şey adriyatik kıyısında güzel bir kahve yudumlamam zira kahvaltı için pek ilgimi çeken bir şey yok.

Kahvaltı sonrası sahil şeridini yürüyerek geziyoruz. Şehrin içini görüyoruz. Sonra tertemiz adriyatik kıyısında güneşleniyoruz. Günün en keyifli zamanları… Bu şehirde yirmi dört saatimizi doldurmadan Sveti Stefan’a uğruyoruz ve sonra dönüş yoluna geçiyoruz.

Budva’yı çok sevdim ve tekrar gelme dileğiyle şehirden ayrılıyoruz.