Süper Kahvaltı: Smoothie

smoothieHerkes hayatı coşkulu bir şekilde yaşamak ister ve coşku hayat enerjisi gerektirir. Hayat enerjisi bambaşka bir şeydir; sağlıktır, mutluluktur, olumlu bir zihin yapısıdır. Kısaca “hayat enerjisi” tek başına hakkında uzun uzun yazılar yazılacak bir konu fakat bugün bahsedeceğim şey hayat enerjisine etki eden kalemlerden sadece biriyle ilgili: beslenme.

Hem fiziksel enerjinizi hem de hayat enerjinizi korumak bazen zor olabiliyor. Eğer bilgisayar başında uzun çalışmalar ve sürekli insanlarla iletişimde olmayı gerektiren bir işiniz varsa beni anlayabilirsiniz. Özellikle çok yoğun günlerde enerjimin resmen bedenimden çekildiğini hissedebiliyorum. İnsanlarla temas, uzun süren iş saatleri, biraz rahatlamak için yapılan akşam programları da eklenince, nereden geldiğini (!) anlamadığımız depresif ruh haline geçiş kaçınılmaz olabiliyor. Günlük tempomuzu değiştirmek zor olsa da depresif ruh haline girmemek için yapılacak çok önemli bir şey var, gerçek besinlerin bedenimize girmesini sağlamak.

Her şey kahvaltıyla başlıyor. Kahvaltı günün en önemli öğünü ve nasıl başlarsa gün öyle geçiyor.  Her gün uzun uzun keyifle kahvaltı yapmak mümkün olmuyor, biz bu keyfi hafta sonlarına saklıyoruz, bu nedenle hafta içi klasik kahvaltım sebze suları ya da smootieler oluyor.  İşte en sevdiğim besleyici smoothie tariflerim:

Muz, süt, yoğurt, keten tohumu, toz zencefil.

Bir adet orta boy muzu birkaç parçaya ayırıyorum, bir yemek kaşığı yoğurt ve keten tohumu ekliyorum, bir çay kaşığı toz zencefil ve göz kararı süt ekliyorum ve hepsi blendera… ve kahvaltım hazır. Malzemelerin miktarı tamamen damak zevkinize göre şekilleniyor, ben deneye deneye sevdiğim miktarları buluyorum. Tatlıya ihtiyacım olduğunu hissettiğim günler için ise favorim: Muz, süt, hindistan cevizi, tarçın, çiğ ceviz & badem… Diğer karışımlar:

Ispanak, salatalık, yeşil elma, limon, maydonoz.

Süt, avokado, nane yaprakları, yoğurt, bal, yeşil elma.

Süt, hurma, muz, ceviz, yulaf kepeği.

Süt, ananas, yoğurt, chia tohumu, hindistan cevizi, toz zerdeçal.

Kırmızı pancar, çilek, zencefil, maydonoz, yoğurt, limon.

Süt, elma, yoğurt, badem, bal ve tarçın.

Zencefil, yeşil elma,  yoğurt, bal, ıspanak, demlenmiş yeşil çay.

Kivi, elma, ıspanak, limon

Elma, yaban mersini, yoğurt, çilek, limon, keten tohumu.

Chia tohumu, keten tohumu, yulaf ezmesi, çilek/muz, süt, tarçın, bal, hindistan cevizi.

Bonus:

Maden suyu, 100 ml cin, kavun, limonlu dondurma, yarım bardak limon suyu.
search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close