Kutlamaya Değer

Photo by Vince Fleming on Unsplash

Yeni bir yılın başlangıcı, yeni kararlar almak ve mevcut yaşantımızı gözden geçirmek için mükemmel zamanlardır. Her yıl doğum günümde ve yıl sonlarında kişisel değerlendirmemi yapmaktan büyük keyif alıyorum. 

2018 yılı, mutlu hatırlayacağım bir yıl oldu. 6 ülke ve bir çok şehir gördüm. Bir önceki yıla göre az olsa da 15 kitap okudum. İşimi daha çok geliştirdim. Taşındım.  Daha az yoga yaptım. Babaannemi kaybettim, çocukluğum tamamen bitti sanki  ve ılık bir eylül gecesi kardeşim evlendi. Gözyaşları her zaman hüzünden akmaz, dedim. Bu yıl daha çok içe döndüm, kendime biraz daha yaklaştım.

Yeni bir yılı düşünürken yapmak istediğim o kadar çok şey var ki… bir yıla yetmeyecek işler, projeler… 2019’un sonlarında 20’li yaşlarım bitecek. 30 hayatın başka bir dönemi… (Yani hep öyle dediklerini duyuyorum 🙂) Artık ne istediğimi daha çok bildiğim bir dönem olmalı. Yeni yaşım için şimdiden çok heyecanlıyım.

 Gelelim yeni yıl kararlarına… Büyük projelerimi kendime saklayarak, günlük rutinimi güzelleştirecek kararlarımı paylaşmak istiyorum:

  • Daha az sosyal medya, daha çok kişisel zaman : Gün içinde o kadar çok zaman çalıcı şey var ki… en başta da sosyal medya. Bu sene telefonu sakince yerine bırakıyorum ve yaşadığım ana daha çok odaklanıyorum.
  • Daha az insan, daha çok dostluk :  Herkes kendi yaşamında değerli ve biricik fakat birbirimizin hayatına girdiğimizde enerjilerimiz örtüşmeyebilir. Böyle olan, enerjimi bir şekilde aşağı çeken insanları hayatımda istemiyorum. Bana ilham veren, ufkumu açan, büyümemi, gelişmemi sağlayan, benim daha iyi bir versiyonuma geçmem için bana yol gösteren insanları hayatımda istiyorum, hatta sımsıkı sarılıyorum onlara. 🤗
  • Daha az kalabalık, daha çok minimal yaşam : Minimal yaşam için en iyi çözümüm “taşınmak” olsa da sürdürülebilir değil, kabul ediyorum. Minimal yaşam felsefesini hayatıma uygulamak istiyorum. Bunun için şimdiye kadar bir çok şey yaptım ama bu bir kere yapılıp olan bir şey değil. Dediğim gibi yaşam felsefesi, bakış açısı. Küçük ama konforlu bir dünya yaratmak istiyorum, daha az eşyaya ihtiyaç duyduğum bir dünya…
  • Daha çok üretkenlik : Çalışmayı öyle çok seviyorum ki… Çok şükür sevdiğim işi yapıyorum. Ama kendimi daha çok ifade etmeye ihtiyaç duyuyorum, daha çok üretmek, daha çok çalışmak, daha çok değer yaratmak istiyorum. Bu yıl bunların karşılandığı bir yıl olsun!
  • Daha çok tevazu :  Bir insanı insan yapan içindeki değerlerdir. İçimizde var olan gerçek değerlerimizin ortaya çıkması için ise egoyu dizginlemek, eritmek gerekiyor. “Ben”imi yüceltmeden büyümek ve gelişmek istiyorum.
  • Daha çok sanat, daha çok kitap, daha çok seyahat! : Bu herkes için, her yılın değişmez dileği olmalı…

Son olarak dilerim ki, 2019 yılı hepimiz için “kutlamaya değer” bir yıl olur. Mutlu yıllar! ♡ 

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close